“SA NU NE RAZBUNATI!”
In anul 1947, conducerea politică a ţării a luat decizia de a transforma închisoarea din Aiud într-un mare centru de exterminare, dedicat elitei atât duhovniceşti cât şi intelectuale a ţării. Acest masacru îşi duce misiunea pâna în anul 1964, când, la presiunea occidentului sunt eliberaţi toţi “detinuţii politici” rămaşi în viaţă.Comuniştii au îngropat, în cimitirul denumit de localnici «Râpa Robilor», elita rezistenţei româneşti. Înmormântarea deţinuţilor se făcea noaptea, pe întuneric, fără să li se pună cruce la căpătai. Aici, unde morţii sunt neidentificaţi, de multe ori azvârliţi în gropi comune, trebuie ridicată o sfântă biserică întru pomenirea lor.Puţinii supravieţuitori ai închisorilor au luat decizia în 1992 de a ridica în acest loc un monument, ca simbol al biruinţei lui Hristos, prin aleşii săi, faţă de înainte mergatorii lui antihrist.In anul 2004 , parintele Iustin Parvu a inffintat aici un schit cu hramul „Inaltarea sfintei Cruci”
„Aiudule, Aiudule,
temnita crunta,
fa-te, zaludule,
piatra marunta !”
RADU GYR
localizare :
[cetsEmbedGmap src=http://maps.google.com/maps?q=Aiud,+Alba,+Rom%C3%A2nia&hl=ro&ie=UTF8&ll=46.308996,23.730469&spn=3.18352,8.453979&sll=37.0625,-95.677068&sspn=57.553742,135.263672&oq=aiu&hnear=Aiud,+Alba,+Rom%C3%A2nia&t=m&z=8 width=350 height=425 marginwidth=0 marginheight=0 frameborder=0 scrolling=no]
referinte :
„Să nu ne răznunaţi” nu e cumva o carte scrisă de monahul Moise?
Sunt incredibil de frumoase fotografiile. Ce aparat foloseşti?
sunt mai multe carti cu numele asta in post am citat din Mircea Vulcanescu . aparatul este un batran canon40d .
Bănuiesc că le-ai editat puţin. În ce program ai lucrat?
da .. le editez.. aici am folosit un program light de hdr , nu stiu care , folosesc mai multe, mai folosesc gimp si ptr chestii simple , banalul dar eficientul picasa
Mulțumesc. Sunt editate cu gust.
eu multumesc !
Norii de pe cer sporesc greutatea crucilor dandu-le un plus de intensitate simbolica…
adevarat,mersi de vizita X-ule!
Buna ziua si felicitari pentru calitatea pozelor. Sunt excelente si reusesc sa scoata monumentul din ingramadeala de obiecte pe care lumea socoteste ca trebuie se le puna neaparat, chiar si acolo unde simbolul e clar, sigur mai clar daca e singur si nu acompaniat de troite de lemn prelucrat „traditional” si nici de morminte care, inteleg, au aparut dupa construirea monumentului.
Cum banuiti, cred, va cer permisiunea sa folosesc doua dintre ele intr-un articol la Dilema veche.
Va multumesc,
Anca Bratuleanu
PS. nu aveti cumva si o poza luata din vale, in care obiectul sa se profileze cu intreaga lui silueta?
Buna ziua , multumesc mult ! luati orice poza doriti , sunt incantat ca va plac ! nu am fost in vale .